Istoria SUZUKI

Istoria corporației începe cu mult timp în urma, în anul 1909, când ia ființa în Hamamatsu, Japonia, Suzuki Loom Works. Pentru prima oara, Suzuki ajunge în atenția internațională prin producerea primei biciclete cu motor, concepută şi executată profesionist.
Au urmat, pe rând, motocicletele cu capacitate de 125 cc, şi mai târziu autoturisme ușoare, de mic litraj, care realmente au revoluționat industria auto, atât în Japonia, cât şi în restul lumii.

Astăzi, numele Suzuki este binecunoscut şi apreciat în întreaga lume. Autovehicule, motociclete, motoare pentru ambarcațiuni, generatoare de putere, chiar şi locuințe prefabricate, toate acestea purtând emblema noastră, sunt recunoscute pentru constanta în calitate, originalitate şi fiabilitate. Prin munca susţinută de cercetare şi dezvoltare în capacităţile noastre de producție de clasa mondiala în Yokohama şi Hamamatsu, produsele noastre evoluează permanent, pentru a răspunde cerințelor mereu noi ale clienților noștri. Cu centre de fabricație în 26 de tari, suntem plasați pentru a răspunde cerințelor viitoare şi provocărilor ce apar pe piața mondiala. Istoria Suzuki are aproape 100 de ani.

Începând din anul 1909, gama noastră de produse a evoluat şi s-a dezvoltat, incluzând autoturisme, motociclete, autoturisme de teren, motoare pentru ambarcațiuni, generatoare, construcții prefabricate.

Vă prezentam în continuare câteva din reperele a aproape un secol de inovație şi dezvoltare:

• 1909 – În Hamamatsu, prefectura Shizuoka, Michio Suzuki înfiinţează Suzuki Loom Works.

• 1920 – Prin reorganizare şi capitalizare la 500.000 yeni, ia naştere Suzuki Loom Manufacturing Co., al cărui președinte este Michio Suzuki.

• 1952 – În premiera mondiala este comercializata bicicleta cu motor, invenție Suzuki.

• 1954 – Compania își schimba numele în Suzuki Motor Co., Ltd.

• 1955 – Se lansează pe piața motocicleta “Colleda”.
– Se lansează autoturismul ușor “Suzulight” (motor în doi timpi, 360 cc), model ce ajuta la intrarea Japonie în era autoturismelor ușoare;

• 1961 – Se înfiinţează Suzuki Loom Manufacturing Co., prin separarea atelierelor de producție automobile.
– Se lansează camioneta uşoară “Suzulight Carry”.

• 1962 – Suzuki câştigă campionatul la clasa 50 cc, în Isle of man (Marea Britanie).

• 1963 – În Los Angeles, SUA ia ființa U.S. Suzuki Motor Corp., ca sucursala de vânzări directe.

• 1965 – Se lansează motorul de barca “D55” (motor în doi timpi, 5,5 CP).
– Se lansează modelul subcompact “Suzuki Fronte 800”.

• 1967 – Se înfiinţează în Thailanda uzina de asamblare “Thai Suzuki Motor Co., Ltd.
– Se lansează autoturismul de oraș de mic litraj “Suzuki Fronte”;

• 1968 – Se lansează modelul “Carry Van”.

• 1970 – Se lansează modelul ușor 4X4 “Jimny” (Seria LJ);

• 1971 – Se lansează motocicleta “GT 750”.

• 1973 – Se deschide în Ontario, Canada, Suzuki Canada Ltd., ca sucursala de vânzări directe.

• 1974 – Se înfiinţează în Jakarta, Indonezia P.T. Suzuki Indonesia Manufacturing, joint venture pentru producția de piese de schimb.
– Pătrunderea în domeniul medical, prin construirea scaunului motorizat Suzuki Motor Chair Z600.
– Extinderea în domeniul construcției de locuințe, prin lansarea a doua modele de locuințe prefabricate “Mini-House” şi a trei tipuri de spatii de depozitare.

• 1975 – În Manila, Filipine, ia ființa Antonio Suzuki Corp., joint venture pentru producție KD şi vânzări.

• 1976 – Se lansează seria de motociclete “GS”.

• 1977 – Se lansează autoturismul subcompact LJ80 4WD. Începe exportul motocicletei “GS 1000H”;

• 1979 – Se lansează autoturismul de mic litraj “Alto”;

• 1980 – Se înfiinţează în Sydney, Australia, Suzuki Australia Pty. Ltd., joint venture de vânzări. Intrarea în domeniul de motoare cu destinații generale prin fabricarea a trei modele de generatoare electrice de putere.

• 1981 – Se lansează scuterul “Gemma” de 50 cc.
• Se semnează înțelegeri cu General Motors Corp. (SUA) şi Isuzu Motors (Japonia).

• 1982 – Se lansează motocicleta “GSX 750S”.
– Se lansează vehiculul 4×4 “LT 125”.
– In Karachi, Pakistan, începe producția de autoturisme 4X4, la PAK Suzuki Motor Co., Ltd.
– Pentru al 7-lea an consecutiv, câştigă World Road Race Grand Prix la clasa 500 cc.

• 1983 – Se lansează pe piață motocicleta “RG250 Gumma”, autoturismul de mic litraj “Cultus 1.0”.

• 1984 – În Wanganui, Noua Zeelanda se înfiinţează Suzuki New Zealand Ltd, ca sucursala de vânzări directe KD;
– Începe exportul modelelor de mic litraj către General Motors Corp. (SUA).
– În Trappes, Franţa, se înfiinţează Suzuki France SA, ca sucursala de vânzări directe.
– Se semnează contract de asistenţă tehnică şi producție cu China National Aerotechnology Import & Export Beijing Corporation.
– Pentru al zecelea an consecutive, Suzuki câştigă campionatul piloților la World Motocross grand Prix 125.
– În Happenheim, Germania, se înfiinţează Suzuki Motor Gmbh Deutschland, ca sucursala de vânzări directe.

• 1985 – Se lansează motocicleta “GSXR750”, echipata cu motor cu răcire cu ulei.
– În Avello, Spania, începe producția de scutere.
– Se înfiinţează Suzuki of America Automotive Corp., ca sucursala de vânzări pentru SUA.

• 1987 – În Columbia începe producția modelului “Cultus”. Totalul autovehiculelor exportate atinge cifra de 2.000.000 de unităţi.

• 1988 – Se lansează modelul 4X4 subcompact “Escudo” (Vitara).

• 1989 – Se înfiinţează şi începe producția în Ontario, uzina de producție Canada CAMI Automotive Inc.
– Totalul autovehiculelor exportate atinge cifra de 10.000.000 unităţi.

• 1990 – Compania îşi schimba numele în Suzuki Motor Corporation.

• 1991 – În Coreea începe asistenţa tehnică pentru producția de autovehicule cu Daewoo Shipbuilding & Heavy Machinery Ltd.
– Se lansează modelul de doua locuri, decapotabil – “Cappuccino”.

• 1993 – Începe producția şi vânzarea de autoturisme la Suzuki Egypt SAE. Se semnează contractul pentru producția de autoturisme şi motociclete în China.
– În Esztergom, Ungaria, se inaugurează Magyar Suzuki Corporation, uzina de producție de autoturisme. Se lansează modelul “Wagon R”.
– Thai Suzuki Motor Co. Ltd. totalizează o producție de 2.000.000 unităţi.

• 1994 – Se semnează al doilea contract pentru înființarea de capacităţi de producție motociclete în China. Maruti Udyog Ltd. totalizează o producție de 1.000.000 unităţi.

• 1995 – Exportul de motociclete atinge totalul de 20.000.000 unităţi.
– Se lansează modelul “Baleno”.

• 1996 – Începe producția de motociclete şi autoturisme în Vietnam.

• 1997 – Se lansează modelul “Wagon R Wide” (Wagon R+).

• 1998 – Se lansează modelul 4X4 “Grand Vitara”.
– Suzuki şi General Motors formează o alianţă strategică.
– Chongqing Changan Suzuki Automobile Co. Ltd., primește aprobarea oficială din partea guvernului chinez pentru producția de autoturisme.

• 1999 – Se lansează noul mini-camion “Carry” şi mini-vanul “Every”.
– Se lansează modelul “Wagon R+” cu motor de 1.000 cc.
– Producția de motociclete atinge numărul de 40.000.000 unităţi.
– Thai Suzuki Motor Co. Ltd. începe producția de motoare de ambarcațiuni. Jiangxi Change Suzuki Automobile Co. Ltd. primește aprobarea oficiala din partea guvernului chinez pentru producția de autovehicule comerciale. Se pun bazele unei înțelegeri în vederea colaborării cu Fuji Heavy Industries Ltd.

• 2000 – Producția uzinei din Sagara atinge 1.000.000 unităţi. Este lansat pe piața autoturismul ‘Ignis’. Compania sărbătoreşte a 80 – a aniversare.
– General Motors de Argentina începe producția de autoturisme Suzuki.
– Se lansează motocicleta “Grass Tracker” 250 cc.
– Totalul vânzărilor modelului “Wagon R” atinge cifra de 1.300.000 unităţi.
– Producția uzinei din Kosai atinge cifra de 10.000.000 unităţi.
– Începe furnizarea de echipamente de origine pentru General Motors.
– Suzuki achiziționează 2% din GM Colmotores, sucursala din Columbia a General Motors.
– Câştigă Campionatul Mondial Grand Prix 500.
– Se înfiinţează Fundația de Educație şi Cultura Suzuki.
– Vânzările modelului “Jimny” ating cifra de 500.000 unităţi.

• 2001 – Se lansează motocicleta “GS1200SST.
– Este înlăturat în totalitate plumbul în procesul de vopsire pentru autovehicule şi motociclete.
– Se lansează motocicleta în stil clasic American “Intruder Classic 400”.
– Se lansează motocicleta “GSX 1400”.
– Modelul “Jimny” (SJ Samurai) totalizează pe plan mondial un număr de 2.000.000 de unităţi vândute.
– Se lansează motocicleta în stil clasic American “Intruder Classic 800”.
– Se pun bazele unei înțelegeri cu Nissan Motor Co. pentru furnizarea de echipament de origine pentru autoturisme de mic litraj.
– Vânzările pe piața japoneza pentru modelul “Wagon R” ating cifra de 1.500.000 de unităţi.
– John F. Smith – Președintele Consiliului “General Motors” – este ales membru al Consiliului Director al Suzuki Motor Corporation.

• 2002: se pune în vânzare Jimny Sierra.
– Se pune în vânzare automobilul “Alto Lapin”.
– Vânzările de automobile ating cifra de 30 de milioane de unităţi la nivel mondial.
– Se pune în vânzare motocicleta “Let’s II Standard”.
– Se pune în vânzare motocicleta “VanVan200″.
– Se începe exportul de “Chevrolet Cruze”.
– Se pune în vânzare modelul de scuter de 650 de cc “Sky Wave 650”.
– Suzuki este acționar majoritar al companiei Maruti Udyog Limited, India.
– General Motors şi Suzuki semnează un acord prin care se va investi intr-o nouă companie în Coreea.
– Se reorganizează compania indoneziană joint venture pentru motociclete şi automobile.
– Se lansează barca de pescuit “AGGRESOR 21”.

• 2003 – Suzuki este pe primul loc în topul vânzărilor la automobile mini în ultimii 30 de ani.
– Se lansează “TWIN”, primul automobil Hybrid mini cu doua locuri din Japonia.
– Se pune în vânzare în Japonia scuterul “CHOINORI” (la preț mic – 59,800 de yeni).
– Se lansează o versiune cu 4 roti a scuterului “Senior Car”, mai uşoară, cu un preț mai mic, denumită “ET4E”.

Leave a comment