Salvarea vanzarilor auto vine din partea statului !

„Nu aveți ce să așteptați de la stat, nici de la bănci și nici de la clienții dumneavoastră în 2010 și probabil nici în 2011,“ declara fostul ministru de Finanțe Sebastian Vlădescu la o întâlnire cu reprezentanții industriei auto. „Va trebui să vă asumați falimente și să vă restructurați.“ Și falimente au tot fost. Potrivit lui Brent Valmar, șeful celui mai mare importator auto de pe piața locală, Porsche România, 10% din cei 400 de dealeri auto din România și‑au închis porțile în 2009, când vânzările de mașini noi s‑au înjumătățit, iar procentul s‑a păstrat și în 2010, când vânzările au scăzut cu aproape 20% față de 2009.

Totuși, nu tututor jucătorilor din piața auto le va merge prost, după ce atât în 2010, cât și în 2011 s‑au anunțat alte deschideri de showroomuri. Cum se explică acest lucru? Jucătorii din piața auto sunt „obligați“ să declare că acest sector își va reveni. „Cred că s‑a atins limita de jos în ceea ce privește piața auto din România. Anul viitor vom deschide 7–10 showroomuri, iar la nivelul pieței estimăm o creștere a înmatriculărilor de mașini noi de 7,4%, de la 96.000, cât este estimarea noastră pentru 2010, la 103.000 unități pentru 2011,“ a declarat pentru The Money Channel Henrik Nenzen, directorul general al Companiei Naționale de Vânzări din cadrul Ford România.

Tot la capitolul evoluții și estimări, vicepreședintele Dacia, Constantin Stroe, mizează pe o creștere a pieței auto. „Cred că piața noastră va crește cu 10% în 2011, de la 100.000 la 110.000 mașini noi anul viitor,“ a spus Stroe.

Dincolo însă de estimările privind evoluția pieței auto pentru 2011, acest sector va fi revitalizat ca urmare a două decizii guvernamentale care îi sunt favorabile. În primul rând, vorbim de o nouă taxă auto care își produce efectele de la 1 ianuarie 2011. Este vorba practic de cea de‑a cincea taxă auto pe care România o adoptă, sub diferite forme, de când a intrat în Uniunea Europeană. Mecanismul noii taxe auto poate fi exprimat simplu, având în vedere valorile medii anunțate: pentru mașinile noi taxa auto va scădea față de 2010 cu 50%, iar pentru cele second‑hand, aflate la prima înmatriculare în România, taxa va crește cu 25-50%. Prin urmare, dealerii auto de mașini noi vor avea un motiv mai puțin să se îngrijoreze în privința intrărilor masive de mașini la mâna a doua din străinătate.
În 2010, raportul dintre cele două tipuri de autovehicule putea fi exprimat astfel: la o mașină nouă vândută, se cumpărau alte două mașini rulate din import. Potrivit lui Attila Okanyi, directorul general al Autovit.ro, 85% din tranzacțiile cu mașini second‑hand se află în palierul de preț 5.000–15.000 de euro.

Banii din taxa auto sunt încasați de Administrația Fondului de Mediu, prin care se derulează programul numit generic „Rabla“. Cu un fond de 722 de milioane de lei, suplimentat de trei ori datorită cererii, programul „Rabla“, cu trei vouchere de 3.800 de lei fiecare, a fost extins până la finalul primei luni din 2011. Prin urmare, când toate cele 190.000 de vouchere se termină, la o medie de 2,8 vouchere folosite, după cum spun autoritățile, aproape 70.000 de mașini noi vor fi „finanțate“ de stat, adică aproape trei sferturi din vânzările totale de autoturisme noi din România. Programul va continua și în 2011, deși sunt mai multe forme în care acesta ar putea fi reluat. Un lucru este cert: statul va rămâne cel mai mare dealer auto și în 2011, pentru al doilea an la rând.

sursa : money.ro

About oferteinbucuresti
Ma identific ca entitate persuasiva ce cauta supravietuirea in randul altor entitati din aceasta lume.

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: