Laszlo Borbely: Cei care aduc din străinătate maşini vechi să plătească o taxă auto consistentă

Ministrul Mediului şi Pădurilor, Laszlo Borbely, a declarat marţi (30 noiembrie 2010) că cine îşi permite să aducă din străinătate maşini second hand trebuie să plătească o taxă auto consistentă, Guvernul fiind pentru casarea maşinilor mai vechi de 10 ani.

‘Cu taxa auto vom veni în Guvern, sper în zece zile, cu Ordonanţa. O spun foarte răspicat: poluatorul trebuie să plătească. Statul român nu poate să-şi permită să cheltuie cum a cheltuit anul acesta 150 milioane de euro pentru casarea a 190.000 de maşini vechi şi, totodată, să fie aduse cele 120.000 de maşini second hand, 60% maşini care sunt mai vechi de 10 ani. Fiecare stat îşi apără interesele.

Sunt maşini pe piaţă care pot fi cumpărate şi care sunt deja înregistrate. Să nu-mi zică nimeni că nu sunt maşini care nu pot fi cumpărate în piaţă. Noi trebuie să sprijinim casarea maşinilor şi cumpărarea maşinilor noi Euro V. Cine îşi permite să aducă maşini second hand din străinătate să plătească o taxă consistentă’, a atenţionat Borbely. Ministrul Mediului, a anunţat, la jumătatea săptămânii trecute, că taxa auto va fi majorată, de la 1 ianuarie 2011, cu 25 până la 50%.

În acest sens, oficialul MMP a menţionat că România are acceptul Uniunii Europene pentru introducerea unor noi taxe de primă înmatriculare, fiindcă nu face altceva decât să majoreze nişte taxe deja existente şi să introducă o taxă mică la autovehiculele Euro V.
Potrivit propunerii ministerului de resort, la Euro V urmează să fie achitată o taxă de 116 euro pentru maşinile noi, de 91 de euro pentru cele vechi de doi ani, în cazul unei motorizări de 1.100 cmc.

Taxa se va ridica la 680 de euro pentru maşinile noi şi 618 euro pentru cele vechi de doi ani, în cazul autoturismelor cu 2.000 cmc. În cazul celor cu motor de 3.000 cmc, noua taxă auto va fi de 2.160 euro pentru cele noi, respectiv de 1.706 pentru cele vechi de doi ani.
La maşinile Euro 4, taxa auto de la 1 ianuarie va fi de 483 euro la cele vechi de un an, cu motor de 1.400 cmc, faţă de 380 euro – vechea taxă auto, şi de 399 euro la o maşină veche de trei ani, faţă de 315 euro vechea taxă.

La autoturismele Euro 4 cu motor de 2.000 de cmc, noua taxă va fi de 1.281 euro la o maşină veche de doi ani faţă de 1.060 euro taxa veche, respectiv de 1.424 euro la maşinile vechi de patru ani faţă de 899 euro în vechea formă a taxei auto.
La Euro 3, la un autoturism cu motor de 1.400 cmc, noua taxă ajunge la 998 euro la maşinile cu o vechime de 7 ani, faţă de 673 în vechea formă a taxei, respectiv la 880 de euro pentru maşinile vechi de opt ani faţă de 594 de euro în 2010.

În ceea ce priveşte motorizările Euro 2, la un motor de 1.400 cmc, taxa pentru un autoturism vechi de zece ani este de 2.428 euro, faţă de 1.618 în vechea formă a taxei, respectiv de 1.499 de euro la maşinile vechi de 12 ani, faţă de 1.000 euro în prezent. Ministerul Mediului lucrează la o facilitate suplimentară pentru maşinile hibrid şi electrice, astfel încât acestea să nu plătească taxa de primă înmatriculare.

sursa: Financiarul

About oferteinbucuresti
Ma identific ca entitate persuasiva ce cauta supravietuirea in randul altor entitati din aceasta lume.

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: